Jak powinniśmy się odżywiać trenując bieganie?

Jest kilka metod, które jasno deklarują zasady odpowiedniego doboru składników, podczas wysiłkowego treningu biegowego. Sama strategia odchudzania jest całkiem prosta. Wystarczy odpowiednio stosować się do kilku wskazań. Ważne jest aby jest niewielkie posiłki, ale w krótkiej częstotliwości. To spowoduje przyspieszenie pracy metabolizmu i wpłynie na poprawę naszego samopoczucia i zdrowia. Nie łudźmy się, że jeśli ominiemy jakikolwiek posiłek, wspomożemy tym zmniejszenie tkanki tłuszczowej. Efekt będzie wręcz odwrotny. Do diety musimy włączyć przede wszystkim pełnoziarniste pieczywo, kasze i makarony. Starajmy się także dodawać chude białko, dzięki czemu uczucie sytości będzie nam towarzyszyło przez dłuższy czas. Pamiętajmy jednak, że dieta wymaga od nas ciągłego przestrzegania objętości porcji. Unikajmy składników wysokokalorycznych, czyli pustych kalorii. Zminimalizujmy spożycie cukru i słodyczy, które powodują zwiększenie wydzielania insuliny, a to z kolei prowadzi do szybkiego zmęczenia. Nie spożywajmy też soli, gdyż prowadzi to do podwyższenia ciśnienia krwi. Musimy tez zredukować spożycie tłuszczu, ale nie rezygnujmy z nich całkowicie.

Witaj na blogu! Nazywam się dr Tomasz Szafrański i jestem lekarzem pediatrą w Rzeszowskiem szpitalu. Bloga prowadzę od wielu lat, jest forma dzielenia się wiedzą medyczną z innymi ludźmi. Jeśli podobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do częstego odwiedzania bloga.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)